Petycje - informacje ogólne.
Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach (Dz. U. z 2014r., poz. 1195).
Petycje skierowane do Rady Gminy rozpatruje i udziela odpowiedzi rada gminy.
Petycje kierowane do Rady Gminy można przekazywać:
- pocztą tradycyjną na adres:
Rada Gminy Sienno
ul. Rynek 36/40
27-350 Sienno
- pocztą elektroniczną na adres:ug@sienno.pl
- osobiście do sekretariatu Urzędu Gminy Sienno w godzinach 7.15 – 15.15 od poniedziałku do piątku.
Zgodnie z ustawą petycja powinna zawierać:
- imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji (ulicę, numer domu, mieszkania, kod pocztowy, miejscowość); jeśli petycję składa grupa podmiotów należy wskazać reprezentującą ją osobę;
- jeśli petycja składana jest w interesie innej osoby musi to nastąpić za jej zgodą, wyrażoną w formie pisemnej, którą należy dołączyć do petycji;
- wskazanie przedmiotu petycji, którym zgodnie z art. 2 ust. 3 ustawy o petycjach: „może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji”.
Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawiane będą bez rozpoznania.
PETYCJE DO RADY GIMINY SIENNO